Før dit barn skifter til vores skole

Uanset om dit barn skal starte i skole, eller allerede er startet, så kan du ansøge om skoleskifte. Læs hvordan på denne side.

Hvis dit barn ikke er startet i skole

Dit barn har krav på at blive optaget på distriktsskolen. Er du i tvivl om, hvilket skoledistrikt dit barn hører til?

Find dit barns distriktsskole på Aarhus Kommunes hjemmeside

Du kan søge om at dit barn optaget på en anden skole end distriktsskolen. Det skal du gøre allerede ved skoleindskrivningen.

Hvis du søger om at få dit barn optaget på Lystrup Skole fremfor dit barns distriktsskole, så forudsætter det, at vi har en plads på den kommende 0. årgang. Vi må ikke oprette ekstra klasser for børn, som ikke bor i distriktet. Hvis du i forvejen har et barn på Lystrup Skole, vil din skolestarter have fortrinsret, når kommunen fordeler de ledige pladser.

Skift til Lystrup Skole efter dit barn er startet i skole

Kommer dit barn fra en anden skole og ønsker at skifte til Lystrup Skole, kan du ansøge om det ud fra reglerne om skoleskift.

Sådan gør du

OBS: Der skal være en ledig plads på dit barns årgang, før vi kan tilbyde dit barn en plads. Vi må ikke oprette ekstra klasser for børn, som ikke bor i distriktet. Hvis vi har en plads, inviterer vi dig til to samtaler. Den første er  med skolens pædagogiske afdelingsleder samt skolelederen, den anden er med skolens pædagogiske afdelingsleder samt lærerne.

Hent ansøgning om skoleskifte på aarhus.dk

Er du tilflytter?

Skolen har som udgangspunkt ledige pladser til tilflyttere.

Hvis dit barn skifter til Lystrup Skole, inviterer vi dig til to samtaler. Den første er  med skolens pædagogiske afdelingsleder samt skolelederen, den anden er med skolens pædagogiske afdelingsleder samt lærerne.

Har du spørgsmål i forhold til skoleskiftet? Ring til os på tlf. 87 13 95 00 for at få svar eller for at booke et møde.

Sidst opdateret: 23. marts 2023